Faste læsere

mandag den 11. november 2013

Trolling tips: Setup paa downriggeren

Jeg har moedt mange trollingfiskere der fisker med dodger,flasher og agn langt fra downrigger linen der gaar ned til blyloddet. Har selv gjort det i starten indtil jeg fandt ud af at dodger,flasher og agn gik forkert og der alt for tit gik kludder i grejet.
Det der virker bedst for mig er : foer solopgang og efter solnedgang og i moerkt vejr at saette linen max 15 fod fra downriggerlinen,dette bevirker at flasher eller dodger kun er 8-10 fod fra downriggerlinen,der koerer de bedst. naar der saa bliver lyst og der ikke sker noget gaar jeg ud til 25-30 fod,men ikke laengere ud.
Agn der koerer under 70-75 fod eller laengere nede saetter jeg aldrig laengere end 15 fod fra downrigger linen.
Hvis jeg koerer med 2 eller 3 staenger paa hver downrigger soerger jeg for at de agn der koerer hoejere oppe saettes lidt laengere ud end dem nedenunder for at kompensere for downriggerlinens vinkel som jeg beskrev den anden dag.,dette bevirker at agn koerer i samme linie lige over hinanden.
For at dit setup paa downriggeren koerer perfekt er Trolling farten altafgoerende, afproev altid foerst hvordan agnen koerer i vandet inden du laver dit setup.
Disse raad er udelukkende hvordan jeg selv troller og skal bare bruges som viden for nybegyndere eller hvem som har lyst til at proeve det.Man kan jo altid selv eksperimentere med lige det setup som man synes er bedst.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Populære indlæg

Blog-arkiv

Follow by Email

Visitors from 11-12-2012

Annette med Bornholmer Laks

Annette med Bornholmer Laks